09.07.2013, 11:09

Sezon sıkıntılı!

Akaryakıt fiyatlarının yüksekliği ve sektör içindeki haksız rekabetle sezon sıkıntılı başladı diyebiliriz. Sonuç olarak, kampanyalar sektör içinde devam ediyor. Diğer taraftan, dönüş ayaklarının boş olması nedeniyle, maliyetler yönünden bakıldığında özellikle otobüsçülerimiz beklentilerini bulamıyorlar. Yani eski kârlılıklar yok maalesef.
Tabii, Ramazanın yaz aylarının ortasına denk gelmesi en büyük sıkıntılarımızdan biri. 9 Temmuz itibariyle Ramazan başlıyor, Ramazan sezonu bıçak gibi kesiyor. Ramazan bayramı ile birlikte bir hareket olacak. Daha sonra Ağustos ayı çok hareketli geçecek gibi görünüyor. Ama bir ayla bütün kış, bütün sezon kurtarılır mı? Maalesef kurtarılmıyor. Onun için herkesin akıllı olması ve bu anlamsız rekabetin bitirilmesi lazım. Masrafları kısacak tedbirler konusunda, attığımız adımlara herkesin destek olması lazım.

Bayram’da Alibeyköy hizmette

Alibeyköy Otogarı’nı, inşallah bayramdan önce açmayı düşünüyoruz. Oradaki çalışmalar hızlandı. Arkadan Anadolu yakası otogarı projesi hayata geçecek. Harem’de bir toplama merkezi yapmayı düşünüyoruz. Hep söylediğimiz bir şey var: Özellikle küçük firmalarımızın ortak servis konusunda çağrılarımıza destek vermesini bekliyoruz. Servis ve maliyetleri azaltma konusunda atılacak her adım sektörün önemli bir gider kaleminin aşağı çekilmesi anlamında...

Hızlı tren ne kadar hızlı girecek pazara?

Tabii, daha da önemlisi, 29 Ekim’de İstanbul-Ankara hızlı treni açılırsa bunun bizde yaratacağı travmayı şimdiden hesap etmek mümkün değil. Özellikle sektörde büyük bir sıkıntı yaratacağı kesin. Buna göre hazırlık yapılması lazım. İstanbul-Ankara hattında demiryolunun alacağı payın ne olacağını da, fiyatlandırmayı ne şekilde yapacaklarını da henüz bilmiyoruz. Bu konudaki hazırlıkların ne olduğu da tam olarak bilinmiyor. İstanbul-Ankara demiryolunun açılmasıyla -kış aylarında 7 bin 500’e kadar düşen- D1’deki kayıtlı otobüs sayısının daha da aşağı düşeceği varsayılıyor. Bu bir küçülme, bu yeni bir travma... Bir taraftan da turizm otobüsçülüğü çok atıl kapasite üretti. Bizden kaçanların büyük bir bölümü oraya gitti, zaten kendi kapasiteleri de arz talep dengesizliği içinde yürüyor. Turizmde 30 bin araca doğru gidiş var.

Sayın Kadir Topbaş’a çağrımız var

Büyükşehir Belediye Başkanı Sayın Kadir Topbaş, İstanbul kentiçi ulaşımından sorumlu olduğu kadar bizden de en az o kadar sorumludur diye düşünüyorum. 1 Temmuz Pazartesi günü kentçi ulaşımda hizmet veren taşımacıların bağlı bulunduğu 36 oda başkanı ile bir araya geldi. O gün yaptığı toplantıya katılan unsurlar, tamamen kendi yönetmekle sorumlu olduğu unsurlardı: servisçiler, halk otobüsçüleri.
Taşımacılık altyapısı konusunda Büyükşehir Belediyesi ile yoğun bir çalışmamız var. Biz, bundan 5 yıl önce sunduğumuz raporun gereklerini yapıyoruz. Sayın Başkan’ın bizi muhatap kabul edip, bu güne kadar neler yapıldığını, bundan sonra neler yapılması gerektiğini ve nelerin yapılacağını bizden dinlemesini istiyoruz.

Çok konu var konuşulacak

İstanbul il sınırları içindeki sektörün altyapısından ulaşım ile ilgili yol kullanma kararları dahil olmak üzere otogarlar, cep terminalleri, toplama merkezleri ve servis araçları ile ilgili konuşmamız gereken birçok konu var. Her ne kadar alt kadrolarımız genel sekreter yardımcılığı düzeyinde İSPARK ve diğer kurumlar düzeyinde görüşmeler yapıyoruz, ama bir de bizim siyasi otoritemiz olan Sayın Kadir Topbaş'ın muhatap kabul edip, bizi dinlemesini çok arzu ederiz. Ayın 11'inde İstanbul Ticaret Odası’nın iftar yemeğimize Sayın Topbaş'ın da davet edildiğini biliyorum, katılmasını arzu ediyoruz.