Streamax ve Mobilbil işbirliği ile Türkiye’de yüzde 50’nin aşan pazar payına ulaştı

Busworld Türkiye Fuarı katılımcıları arasında dünyada taşıt üstü kamera, ekran, sensör sisteminin en önde gelen şirketleri arasında yer alan Çin merkezli Streamax, Türkiye’deki çözüm ortağı Mobilbil ile birlikte yer aldı.

TEKNOLOJİ 01.07.2024, 14:26 01.07.2024, 14:42 Taşıma Dünyası

Röportaj: Erkan YILMAZ

Streamax Küresel Pazarlama Direktörü Melanie Zhao ve Mobilbil Araç İçi Teknolojileri Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Dönmezoğlu ve Mobilbil’in Türkiye ve Azerbaycan iş ortağı ve çözüm partneri HED Akademi Yönetici Direktörü Özgür Şener ile bir araya gelerek bir söyleşi gerçekleştirdik.

Streamax Küresel Pazarlama Direktörü Melanie Zhao, “Türkiye’de Mobilbil ile çok başarılı bir işbirliği sürecimiz var. Mobilbil  sektörleri çok iyi tanıyor ve ihtiyaçları çok iyi anlatıyor. Yeni çözümler üretmemizde ve gelişmemizde katkılar sağlıyor” dedi.

Taşımacılığın her alanında Streamax farkı

Ulaşımın ve taşımacılığın her alanına güvenlik ve verimlilik odaklı  araç üstü teknolojiler  ile ilgili uygun çözümler ve ürünler geliştirdiklerini belirterek açıklamalarına başlayan Streamax Küresel Pazarlama Direktörü Melanie Zhao, “Streamax 2002 yılında kuruldu. Streamax olarak demiryolu taşımacılığı, yük ve yolcu taşımacılığı, şehiriçi yolcu taşımacılığı otobüs, taksi gibi taşımacılığın her alanına uygun araç üstü teknoloji çözümleri sunuyoruz. Streamax kullanıcılarına bilgileri işleyerek veri akışı sağlıyoruz. Güvenlik odaklı kamera sistemlerinde  çoğunlukla görüntü ve kayıt imkanı sunarken Streamax olarak bizim farkımız, kurduğumuz sistemlerden gelen bilgilerin taşıt içinde bilgi vermesi ile aynı anda bir merkeze de bilgi verebilmesidir. Bu merkez sayesinde bilgiler işlenebilmekte, taşıtların güvenli ve verimli kullanılabilmelerine olanak sağlayabilir hale geliyor. Örneğin; yapay zeka destekli bir kamera ile  sürücü destek sistemi olan bir taşıt kullanan sürücünün  sürüş esnasında emniyet kemeri kullanmaması durumunda, sistem hem taşıt içinde sürücüyü sesli ve görsel olarak uyarmakta hem de sürücünün bağlı olduğu firma yetkililerine sürücünün emniyet kemeri kullanmadığı uyarısını video ile birlikte iletiyor. Otobüs işletmelerine yolcu sayısı, durak bilgileri ile ilgili veri akışını da sağlıyoruz. Sistemimizde yapay zeka desteği de çok önemli bir bölüm oluşturuyor” dedi.

Odağımızda her zaman müşteri ihtiyaçları var.

Streamax Ar-Ge Merkezi’nin müşteri bazlı bilgilerin işlenmesine yönelik çalışmalar yaptığına da dikkat çeken Melanie Zhao, “Müşteriye özel çözümler üreterek bilgiyi işlemek istiyoruz. Geleceğin teknolojisinin yapay zeka olacağını biliyoruz. Dünya yapay zekasız birşey yapmanın artık mümkün olmayacağı bir yere doğru gidiyor. Streamax’de bu gerçeğe  göre konumlanmış durumda. Müşterilerin ihtiyaçlarını anlıyor ve bu ihtiyaçlara yönelik çözümler üretiyoruz.. İhtiyaçları iyi anladıkça, makine öğrenmesi ve yapay zeka teknolojisi ile gerekli geliştirmeleri yapıyoruz. Bu sayede sektöre ve teknolojiye de yön vermiş oluyoruz. Böylece gelecek vizyonumuz da oluşuyor” dedi.

4 milyondan fazla araçta Streamax sistemi var

Çin dışında Hollanda, Brezilya ve Amerika’da birer ofisleri bulunduğunu belirten Zhao, “İngiltere bizim çok önemli pazarımız. Lojistik alanında İngiltere’de çok fazla araçta sistemimiz kullanılıyor. İtalya, Almanya, Fransa, Türkiye ve Amerika’da bizim önemli pazarlarımız arasında. Amerika’da okul otobüslerinde bizim ürünümüz kullanılıyor. Singapur, Vietnam ve Taylan’da da projeler yapıyoruz. Streamax Çin’de borsa da işlem gören bir şirket. 2022 verilerimize göre 4 milyondan fazla araçta Streamax sistemi kullanılıyor” dedi.

Türkiye’deki müşteriler yeniliklere açık ve bizimle büyümek istiyorlar

Türkiye’de 2016 ve 2017 yıllarında yoğunluklu şekilde faaliyet göstermeye başladıklarını belirten Melanie Zhao, “Türkiye lokasyon olarak çok uygun bir ülke. Türkiye’de geliştirdiğimiz çözümleri diğer çevre ülkelere de yayabileceğimizi düşündük.Türkiye’de çözüm ortağımız Mobilbil ile tanışmamız 2017 yılında oldu. Türkiye’de olmaktan mutluyuz. Türkiye’deki müşteriler yeniliklere açık ve meraklı. Bizimle birlikte büyümek de istiyorlar. Türkiye’de TCDD ile yürüttüğümüz proje var. Türkiye’de kullanılan tüm lokomotiflerde yapay zeka destekli kamera sistemleri kurduk. Amacımız makinistlerin uyku, yorgunluk, kabin içinde tren kullanımı haricindeki davranışlarını takip etmek ve ihlallere anında müdahale edilmesini sağlamak. İzmir Büyükşehir Belediyesi ve Ankara Büyükşehir Belediyesi işbirliği ile taksilerde projemiz hayata geçti. Ankara’da EGO otobüslerine yönelik de çözümler ürettik. Avrupa’da yeni regülasyonlar 2024 Temmuz ayı itibariyle uygulanacak. Türkiye’deki otobüs üreticilerine Avrupa pazarına yönelik ürünleri için hizmetler sunuyoruz. Mercedes-Benz Türk, Man Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş, Otokar, BMC, Karsan, Anadolu Isuzu, Güleryüz ile yürüttüğümüz projeler var. Lojistik şirketlerine, madencilik ve tehlikeli madde taşımacılığı alanında hizmet veriyoruz” dedi.

Mobilbil’in katkısı büyük

Faaliyet gösterdikleri her ülkede teknolojik ihtiyaçlar noktasında başarı sağlamış partnerlerle biraraya gelmeye özen gösterdiklerini vurgulayan Zhao, “Mobilbil’in bize katkısı çok büyük ve başarılı bir işbirliğimiz var. Biz pazara ürün veriyoruz ama ondan sonraki süreci yöneten partnerimiz oluyor. Piyasayı çok iyi tanıyor ve bize ihtiyaçları çok iyi anlatıyor ve bizim yeni çözümler üretmemize ve gelişmemize katkılar sağlıyor. Projeleri birlikte geliştiriyoruz. Buradaki pazarımızı daha da büyütmek istiyoruz. Türkiye’de 100 bin civarında araçta sistemimiz kullanılıyor” dedi.

Mobilbil Araç İçi Teknolojileri Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Dönmezoğlu, “İşbirliği yaptığımız dönemde Streamax’in Türkiye’de pazar payı yüzde 5 civarındaydı. Başarılı işbirliğimiz ile şu anda pazar payımız yüzde 50’nin üzerinde” dedi.

Biz kendimiz için de Streamax ile işbirliğini bir fırsat olarak gördük

Mobilbil Araç İçi Teknolojileri Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Dönmezoğlu’da hem  faaliyetleri hem de Streamax ile işbirliklerine yönelik açıklamalarda bulundu: 1997 yılında otomotiv alanına teknoloji üreten bir firma olarak başladık. O dönemde Streamax’in pazar payı yüzde 5 civarındaydı. Ama gerçekten çok kaliteli bilgi ve teknoloji altyapısı vardı. Biz kendimiz için de Streamax ile işbirliğini bir fırsat olarak gördük. Pazarda gereksiz rekabetten arınmış bir iş modeli geliştirdik ve çok güzel de gidiyor. Birçok teknoloji taleplerimiz oldu. Hem üretim (OEM) hem satış sonrası hizmetler tarafında. Streamax ile modüler ve çok kapsamlı ürünlerin geliştirilmesi kararları aldık ve 2018 yılından beri bu yönde gelişimler oldu. Yapılan ürünlerin uzun vadede teknolojik olarak geliştirebilecek yapıda olması özellikle OEM müşterilerimiz tarafından tercih edilirliğimizi arttırdı. Bu model araç üreticilerin araçlarını pazarlama stratejisi olarak da bir avantaja dönüştü. Bu çerçevede yüzde 50’nin üzerinde pazar payımız var” dedi. Ahmet Dönmezoğlu, Taşıt Üstü Teknolojileri ve Yol Trafik Güvenliği alanındaki uzmanlığı birleştirerek HED Akademi ile Road Safety Technologies (RST) markası altında bir Lojistik Yönetim Merkezi oluşumuna gittiklerini, bu merkez sayesinde tamamen müşterilerinin ihtiyaçlarına uygun “terzi işi” çözümler ile trafik kazalarının önlenmesinde uçtan uca bir hizmet verebildiklerini paylaştı.

Trafik kazalarının önlenmesinde etkin teknoloji kullanımı kesin çözümdür

Mobilbil’in Türkiye ve Azerbaycan iş ortağı ve çözüm partneri HED Akademi Yönetici Direktörü Özgür Şener, taşıt üstü teknolojilerin etkin kullanımının sağlandığı Lojistik Yönetim Merkezi çözümleri ile Türkiye yollarında yaklaşık 100 milyon kilometre firma sürücülerinin kusurlu olduğu ölümlü, yaralanmalı, büyük maddi hasarlı trafik kazası olmadan ticari taşıma faaliyetini yürüten müşterilerinin olduğunu, bu başarının tüm ticari taşımalar için hata geçirilmesi gerektiğini paylaştı.

Mobilbil’in Türkiye ve Azerbaycan iş ortağı ve çözüm partneri HED Akademi Yönetici Direktörü Özgür Şener, ticari hayattan kaynaklı trafik kazalarının önlenmesinde taşıtlı ticari faaliyet gösteren tüm firmalara örnek olacak Road Safety Technologies (RST) markası altında bir Lojistik Yönetim Merkezi oluşumunu bir “iyi uygulama örneği” ile açıkladı.  Streamax’in yapay zeka destekli kameralı taşıt üstü teknolojileri ile donatılmış ortak müşterilerinin, Türkiye yollarında 4 yıldır ve  100 milyon kilometreye yakın tehlikeli madde taşımacılık faaliyetinde, firma sürücülerinin ölümlü, yaralanmalı ve büyük maddi hasarlı trafik kazasına karışmadan ticari faaliyetini yürüttüğünü belirtti. Sürücü davranışlarının 7/24 Lojistik Yönetim Merkezi tarafından takip edildiğini ve sürücü bazlı risk analizleri ile sürücülerin her zaman güvenli seyahat etmelerinin sağlandığını paylaştı. ■