Çağdaş Güven Turizm: Bizi kış sezonu korkutmuyor, bölgesel yolcumuz var

Çağdaş Güven Turizm, Mercedes-Benz Tourismo yatırımlarıyla filosunu büyütüyor. Tourismo araç, 14 Ağustos 2024 tarihinde Mercedes-Benz Türk Hoşdere Pazarlama Merkezi’nde düzenlenen törenle Çağdaş Güven Turizm şirket yöneticilerinden Adil Arslanoğlu’na teslim edildi. Adil Arslanoğlu ile hem yeni yatırımlar hem de sektördeki mevcut duruma yönelik özel bir söyleşi gerçekleştirdik.

ŞEHİRLERARASI 02.09.2024, 10:37 02.09.2024, 17:11 Taşıma Dünyası
Çağdaş Güven Turizm: Bizi kış sezonu korkutmuyor, bölgesel yolcumuz var

■ Erkan YILMAZ

2024 yatırım planı çerçevesinde Hasmer Otomotiv ile 5 adetlik Tourismo anlaşması yaptıklarını belirten Adil Arslanoğlu, “5 adetlik alımın 3’üncü aracı olan Tourismo’yu filomuza kattık. Eylül ayında 2 adet Tourismo daha filomuza katılacak. Çağdaş Güven Turizm olarak her yıl filomuzu yeni araçlarla güçlendirmeye önem veriyoruz. 2023 yılında da yatırım yaptık, bu yıl da yaptık. 3 yaşına giren araçlarımızı değiştiriyoruz. 2025 yılı içinde de yine Mercedes-Benz otobüs yatırımlarımız olacak. Filomuzun tamamı Mercedes-Benz markasından oluşacak. Şu anda filomuzdaki toplam özmal araç sayısı 12 oldu” dedi.

Hasmer Otomotiv ile sorunsuz ilerleniyor

Hasmer Otomotiv ile işbirliğinden her zaman memnun olduklarını belirten Arslanoğlu, “Yaşar Şahin, bu süreçte bizimle çok iyi diyalog kurdu, ilgisinden çok memnunuz. Hem araç alımı hem servis hizmetlerinde bütün işler sorunsuz ilerliyor. Hasmer Otomotiv ile artık bütünleştik. Birbirimize anlatmak istediğimizi bir iki cümle ile dile getirmek yetiyor. Birbirimize güvenimiz tam” dedi.

Sezon istediğimiz gibi geçmiyor

Yaz sezonun bu yıl istedikleri geçmediğini belirten Adil Arslanoğlu, “Bu sene sezondaki yolcu talebi beklentimiz ölçüsünde iyi değil. Yine de biz, kendi yağımızda kavruluyoruz. Herkesin aksine, bizi kış sezonu korkutmuyor. Bölgesel yolcumuz olduğu için güzergahtaki tek firmayız. Arabalarımız yeni, personelimiz oturmuş vaziyette” dedi.

2025’i tahmin etmek çok zor

2025 yılına yönelik beklentilerini sorduğumuzda Adil Arslanoğlu’nun cevabı, “Türkiye’de, gelecek hafta bile ne yaşanacağını kimse bilemiyor, 2025’i tahmin etmek şu an çok zor. Gelecek yıl otobüs fiyatlarının, maliyetlerin hangi seviyeye gelebileceğini kim tahmin edebilir? Tabii, ekonomik şartlar iyileşmediği takdirde yolcu talebi çok üst düzeye gelmez, ama havayollarında yaşanan sorunlar yolcunun yine bize yöneleceğinin işaretini veriyor. 4-5 yıl önce havayolu taşımacılığı çok daha iyi seviyede hizmet sunarken, bugün uçakların çok fazla rötar yaptığı konuşuluyor. Havalimanlarında insanların suya veya yemeğe ödedikleri ücretler artık şikayet konusu. Ben otobüslerin daha dinamik hizmet yapısı ile havayoluna giden yolcunun bir kısmının yeniden otobüse yöneleceğine inanıyorum. Otobüslerle çok konforlu seyahat ediliyor. Motorlar çok güçlü, yakıt tüketimi daha düşük, klimalar çok iyi, koltuk konforu ise çok üst düzeyde. Ayrıca bagaj konusu da var; Mercedes-Benz otobüsler geniş bagaj kapasitesi ile de fark yaratıyor. Bütün bu özelliklere bakıldığında Türk halkının otobüsten vazgeçeceğine inanmıyorum. Ankara-Antalya hattında yolcu seviyemiz mükemmel” dedi

Kalifiye personel azaldı

Arslanoğlu, Mercedes-Benz otobüslerin teknolojik olarak çok üst düzeyde olmasına rağmen sorunlar çıkabildiğini ifade etti: “Son dönemde yaşanan kazaların en önemli nedeni olarak sektörümüzde kalifiye eleman azalmasını söyleyebilirim. Bu ekonomik şartlar altında bu personel yapısı ile buraya kadar gidilebiliyor. Son aldığımız araç ile yola çıktığımızda tesiste durduğumda gözlemledim, 50 yaşın altında bir tane şoför yok. Yeni nesil bu alana yönelmiyor. Sektör ekonomik olarak eskisi gibi iyi kazanç elde edemiyor, ücretler iyi ayarlanmıyor. Bir kısır döngü yaşanıyor. Ben muavinlikten yetiştim, hatta kaptan olabilmek için bedava muavinlik de yaptım. Şu anda ne muavin ne kaptan bulunabiliyor. Personele bir laf söylediğinde ertesi gün işe gelmiyor.”

Koltuk arkası ekran sorulmuyor

Adil Arslanoğlu, “Sektörde sistem yavaş yavaş yerine oturuyor. Artık kimse koltuk arkası ekran koyma çabası içinde değil. Araçta koltuk arkası ekran varsa bile yolcu ‘bunu açın’ bile demiyor” dedi.

Bireysel otobüsçü çok azaldı

Arslanoğlu, “Otobüslerin fiyatlarının yükselmesiyle bireysel otobüsçülerin varlığını sürdürebilmesi çok zor hale geldi. Zamanında sektörümüz bireysel otobüsçülere gereken önemi ve desteği vermedi. Bugün bireysel otobüsçünün yeni otobüs alabilmesi veya aracını yenileyebilmesi çok zor artık. Sektörün gücünü koruyabilmesi ve personel anlamında da sorunlarını çözebilmesi için bireyselcinin varlığını sürdürmesi çok önemli” dedi.

-------------------------

Tourismo teslimatını Hasmer Otomotiv gerçekleştirdi

Çağdaş Güven Turizm, 2024 yılı yatırım planı çerçevesinde 5 adetlik alım anlaşmasının 3’üncü aracı, Mercedes-Benz Tourismo’nun satışını gerçekleştiren Hasmer Otomotiv’den teslim aldı.

----------------------

Çağdaş Güven Turizm ile birbirimizi çok iyi anlıyoruz

Hasmer Otomotiv Otobüs Satış Müdürü Yaşar Şahin, Çağdaş Güven Turizm ile yıllardır süren işbirliğinin iki tarafı da çok memnun ettiğini belirterek, “Birbirimizi gerçekten iyi anlıyor ve çözümler üretebiliyoruz. Çağdaş Güven Turizm her yıl filosunu Mercedes-Benz otobüslerle güçlendiriyor. Biz de üstümüze düşeni en iyi şekilde yapmaya ve yolculuğumuzu sürdürmeye devam ediyoruz. Firmaya 5 adetlik anlaşmanın 3’üncü aracını teslim ettik. Eylül ayında 2 adet daha teslim edeceğiz. Yeni araçların firmaya hayırlı, uğurlu olmasını ve bol kazanç getirmesini diliyorum” dedi. ■